Friday, December 28, 2012

Rejection And Losing Your Heart

I have learned a lot this year already.
I learned that things don't always turn out
the way you planned, or the way you think they should.
And I've learned that there
are things that go wrong that don't always get fixed or get put back together the way
they were before. I've learned that some broken things stay broken,
and I've learned
that you can get through bad times and keep looking for better ones,
as long as you
have people around you who love you.

 
Hope is definitely not the same thing as optimism. It is not the conviction that
something will turn out well, but the certainty that something makes sense,
regardless of how it turns out.
 
A man reserves his true and deepest love not for the species of woman in whose
company he finds himself electrified and enkindled, but for that one in whose company
he may feel tenderly drowsy.
I'm scared, scared to tell you how I truly feel.
What if the answer I want isn't the answer I receive?

I fear rejection.
They say it's better to have tried then not to at all, but sometimes that just isn't
enough.
Sometimes all trying does is get you hurt.
I really don't know what to do, but I do know is that I don't want to lose you.
One part of me says to try, to let it all out and tell you how I really feel, maybe
that's what I should do. who knows, it might be for the better,
but then again the other part of me tells me to leave my feelings concealed.
It tells me that trying is worthless,
and then I'm reminded of my past which was nothing but pain and suffering.
What should I do?
which side do I choose?
these conflicting emotions are killing me inside.

I think I'm going to be okay now, that control you once had over me is gone. I'm
finally over you. Now when we talk, I feel nothing, those butterflies that used to be
there have gone away.
All those feelings I had for you, they disappeared and now you
are nothing more than a friend to me. It sure took me awhile, but now I'm free and I
won't be going back. You can't hurt me any longer.
 
I can't believe it happened, I tried to stop it but I couldn't.
 I finally broke,
 I have no fight left in me.
I thought I could keep this all inside of me, all bottled up.
 I thought if I put it in the back of my mind it would all just go away in due time.
I was wrong, keeping all these emotions inside just got too much to handle
and now here I am, broken down and defenseless.
I'm in tears, I can't hold them back any longer.
 
I want to tell you that I Love You,
but I'm afraid of the silence that might follow.
I've let a lot of chances pass me by.
Sometimes I feared rejection or I just couldn't
tell them how I truly felt.
But its too late now, too late to tell them how hard I
fell for them.
Now im living in the past, full of regrets and the chances I was
afraid to take.
Don't end up like me, don't be afraid to take the chance because
honestly sometimes you only get one chance and its up to you to take it or not.

 
No matter how dark the moment, love and hope are always possible.
I can forgive, but I cannot forget, is only another way of saying, I will not
forgive. Forgiveness ought to be like a cancelled note - torn in two, and burned up,
so that it never can be shown against one.

Love,
Najeeb E. Abdullah

Thursday, November 22, 2012

profaganzaaas

...hmm..office politic!
 
Ohohohohohoii~~~ paparazzi a.k.a kerani pentadbiran mukabuku kat opis ni dah kembali,
dengan modus operandi:
menghantar laporan setiap aktiviti-aktiviti dan status update kepada 'mama kiah propa' dan 'kakak speku'!!!!
Walaupun ko tak fren..tapi awasss...hahaha!
 
Keji sangat perlakuan...

 Alahai ~lah....nk try update status;
"...nak berak lah..cirit-cirit!!"..
agak2 tersebar tak satu office??? *sigh!!


 AWAS kalian...!!! Jaga-jaga ada yang memerhati!!! #aptb!
 
...dulu dah reda sikit kes
"Tukang Print Screen"
...they'ols print screen status dan catat minit status kat dalam buku 555..
ajeer giler perangai...stalker sangat!!
 
Sekarang ni tukar mcm ni pulak..
Macik Kiah ngan Kakak Speku tu dah la hazab betul mulut they'ols.
Aiyoo....no privacy at all..
Kena saring dan audit lagi senarai rakan di FB..
 

...pundek!!!

Monday, November 19, 2012

Doa' for Gaza

g a z a  |  p a l e s t i n e


 
Bumi Palestin terus berdarah
Siang malam hentuman senjata memecah
hembusan angin membawa perkhabaran derita
tiup bawa sekali cerita syahid
Seorang demi seorang menjadi mangsa
Tidak mengenal yang tua yang muda
Tidak pedulikan anak-anak tidak berdosa
Wanita warga tua semua menjadi mangsa

bagai membawa sumpahan kepada warganya
Setiap dari mereka bakal menghadapi kematian penuh darah
Bau darah menyimbah terus ke bumi
Di zahirnya kelihatan bagaikan nada-nada pilu

Di sebalik kepahitan tersimpan
Mereka dijanjikan Allah Syurga
Berjuang dengan penuh berani
Membaling batu-batu kecil
Menggantikan das-das hentaman senjata Israel

Satu persatu bergegar bumi Palestin
Menerima kekejaman pendatang bukan izin bernama Israel
Di sebalik air mata yang mengalir di pipi merekadada mereka bergetar menyahut seruan intifadha
Allahu Akbar!

Semoga tabah saudara-saudara Islamku di bumi Palestin..
Doa kami sentiasa mengiringi perjuanagn kalian, walaupun kalian tidak membaca tulisan kami...Kami bersimpati, namun tidak tahu cara untuk membantuAnggap doa kami sebagai paduan hati-hati turut membantuSemoga kalian bakal menikmati damai yang selama kalian impikan...Semoga berjaya...amin.....

(credit to :  miss hana_ilhami)


اللَّهُمَّ انصُرِ الإِسلام والمْسُلِمِينَ

اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي كُلِّ مَكَانٍ

(اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي فَلَسطِين (3كالي

اللَّهُمَّ دَمَّر الكفَارَ واليَهُـودَ والنَّصَارَى والمْشُرِكِينَ

اللَّهُمَّ يَا اللّـه يَا اللّـه يَا اللّـه إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم

TERJEMAHANNYA:
Wahai Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada Islam dan Muslimin,
Ya Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada Muslimin di semua tempat,
Ya Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada orang Islam di Palestin (3x),
Ya Tuhan kami, Hancurkanlah Kuffar, Yahudi, Nasrani dan Musyrikin,
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Kalahkan mereka, Dan menangkan kami ke atas mereka.


Ya Allah
Kau Selamatkanlah Palestin
Ya Allah
Kau Selamatkanlah Rakyat Palestin
Dari Terus Menjadi Mangsa Kekejaman Tentera Rejim Zionis Israel Laknat
Ya Allah
Kau Selamatkanlah Masjid Al-Aqsa
Dari Terus Menjadi Sasaran Pihak Yahudi Laknat
Ya Allah
Kau Tambahkanlah Kekuatan Kepada Pejuang Palestin
Ya Allah
Kau Lindungilah Kanak2 Kecil Yang Tidak Berdosa
Ya Allah
Kau Lindungilah Kaum Wanita Palestin
Dari Terus Menjadi Mangsa Pembunuhan Tentera Rejim Zionis Laknat
Ya Allah
Kau Turunkanlah Malapetaka Kepada Tentera Rejim Yahudi Laknat
Ya Allah
Kau Turunkanlah Malapetaka Kepada Israel,Amerika Serta Semua Negara Yang Bersekongkol Dengan Rejim Yahudi Dalam Pemusnahan Negara Islam Palestin
Allah Hu Ya Allah
Kau Hancurkanlah Semua Tentera Rejim Yahudi
Yang Berada Didalam Negara Palestin,Al-Aqsa
Ya Allah
Kau Turunkanlah Bala Kepada Israel, Amerika Serta Semua Negara dan Mereka-mereka Yang Bersekongkol Membunuh Rakyat Palestin Yang Tidak Berdosa
Ya Allah..
Kau Perkenankanlah Doa Kami
Kau Makbulkanlah Doa-Doa Kaum Muslimin Dan Muslimat
Amin Ya Rabbal'alamin...
 
 
 
 
 
Gambar? Cukuplah....pelbagai sumber tersedia.
Anda cari, lihat dan nilai.
 
-Najeeb Abdullah.


Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434

Morning Dope : Cute Autoshow Girl


An Inspirational Story.
 
I got it from one of my mailbox this morning.
A story about reality and working hard.
No complaint in life. At all.
 
We're lucky enough. Enough.
 
This article was directly translate from Chinese language to simple Malay.
Grammatical errors are unintentional occurs. Im sorry. :-)
 
Najeeb E. Abdullah.
 
~~~~

Setiap pekerjaan apapun jenisnya, selagi ianya tidak merugikan dan menyusahkan orang lain, ia patut dibanggakan.
 
Tidak terkecuali menjadi maskot yang dilakonkan oleh gadis yang comel ini.
 
Meskipun tidak ada yang salah dengan dengan pekerjaan gadis comel tersebut, namun orang-orang tetap hiba melihatnya.
Gambar-gambar gadis maskot dibawah telah tersebar di forum-forum di China dan telah menjadi perbincangan yang hangat.
Pengirim mengaku sebagai photographer professional, yang mengabadikan kegiatan gadis maskot comel ini secara diam-diam saat berlangsungnya Guangzhou Auto Show.
Tidak lah disebut siapa nama gadis ini, namun photographer tersebut hanya mengatakan dirinya merasa tersentuh dengan gadis maskot itu yang bekerja selama enam jam.
 
Dengan beban berat di kepalanya dan dibalut dengan baju tebal yang panas.
 
Gadis maskot ini pula harus melayan permintaan bergambar bersama setiap orang.
 
Keadaan itu berbeza dengan para model cantik bertubuh seksi dan tinggi lampai yang dibayar mahal untuk pose bersama kereta-kereta terbaru.
 
"Awalnya saya mengira orang di sebalik maskot tersebut adalah seorang lelaki",kata photographer dalam tulisannya di forum.
 
"...saya telah mengambil ratusan gambar gadis dalam pameran tersebut. namun sampainya saya di rumah, ketika ingin memilih hasil gambar, saya terhenti pada gambar gadis ini, dan sekarang saya ingin berkongsi gambar gadis tersebut dengan anda",
 
"...meskipun gadis itu tidak mengetahuinya, namun saya fikir kita layak melihatnya......"
lanjut kata photographer tersebut di forum.
 
Jadi mari kita saksikan gambar gadis maskot yang comel tersebut.
 
 

Saya sangka orang di sebalik topeng maskot 'kereta' tersebut adalah seorang lelaki,
 
 
  tanpa sengaja saya melihatnya membuka topeng kerana kepanasan, rupanya dia adalah seorang gadis yang comel, saya hanya berjarak 10 meter darinya, dia sebenarnya bertiga, namun 2 orang kawannya yang lain sedang bertugas.
dia sedang berehat beberapa minit di sebalik pintu gerbang.
 
Dia mulai memakai kembali pakaian maskotnya dan bersiap kembali bekerja setelah rehat beberapa minit untuk mendinginkan tubuhnya.
 
Dia sedang mengangkat 'kereta' topeng maskot untuk dipakai di kepalanya,
 
 
Dia bergerak mencari perhatian pengunjung, saya mengekorinya secara diam-diam. nampaknya ramai yang tidak tahu kalau di sebalik topeng maskot itu terdapat wajah gadis muda.

Mereka menghiburkan ramai orang, mereka memilih pakaian yang sopan dibandingkan gadis-gadis model di Auto Show.

Dia melayan pengunjung yang ingin bergambar bersamanya, mungkin pengunjung ingin berkongsi gambar tersebut di twitter ataupun di facebook.

saya agak marah dengan pemuda yang memutar topeng maskot yang besar itu.

Maskot lain dalam bentuk sang pari-pari melintas, saya rasa gadis ini lebih beruntung kerana wajahnya tidak tersembunyi di sebalik topeng maskot yang besar.


Gadis maskot kembali melepaskan penat lelah untuk beberapa minit.

 
Dia kelihatan basah kuyup kerana peluh, tapi udara segar mungkin akan mengembalikan tenaganya, saya fikir dia adalah seorang mahasiswa, tapi saya tidak berani bertanya kepadanya, kerana saya rasa sedang melanggar undang-undang privasi seseorang.

 
Beberapa photographer professional meminta izin untuk mengambil gambar wajahnya, namun gadis maskot tersebut menolak dengan sopan.

Kembali bekerja setelah berehat beberapa minit, mencari perhatian pengunjung yang datang.

Dia kembali ke tempat pameran. Dia melihat model yang tengah berpose bersama kereta yang baru. mungkinkah ada perasaan iri di hatinya..........???

Dia kembali melayan para pengunjung, tak kira tua atau muda, besar atau kecil, lelaki atau perempuan, semuanya dilayan tanpa terkecuali.

setelah sejam mengekorinya, saya nampak dia kelelahan yang amat sangat.

Berehat di balik pintu gerbang, melepaskan penat sambil membuka baju luarnya.

 
Dia kelihatan penat, saya memandang gadis tersebut dengan pandangan yang amat sayu.

Di saat matahari terbenam, dia melihat kerumunan orang ramai dari sebuah sudut yang sepi...........kosong...kosong..kosong...

..dan tidak malu menyapa makcik tukang sapu bersama senyuman dengan dua lesung pipi yang dalam..ya, dia sangat comel. 

Seorang gadis model melintas di hadapannya, saya melihat ada kerinduan dan keinginan di gadis maskot tersebut untuk menjadi seperti Cinderella.

Sebuah pemandangan kontras antara gaya hidup dan keterpaksaan...berjuang dalam hidup, keduanya berada dalam realiti.

Mengelap peluh atau mengelap air mata......???
Inilah kerja keras seorang gadis yang patut menjadi inspirasi bagi kita.

Pekerjaan yang bagus. Sudah cukup?
Duduk di dalam pejabat berhawa dingin. Sudah cukup?
Punya rakan-rakan yang up-to-date. Sudah cukup?

~~~~

I just wanna said...
THIS IS MORE CUTE THAN THE SEXY PORN-STAR-LIKE GIRLS.
LAME.
 

Tuesday, October 30, 2012

Why Me?


Lately...
I felt something strange with my body.
I cant grip or hold any things more longer or it'll slip down.
Always mis-holding something that i want to grab. Slip some mugs, cups, glasses, or even a bowl.
Ive difficulties using spoon fork and knife.
Im easily step off my feet..and nearly fallen down.        
   
Lately...
Some people keep asking why ive got accent in my speech.."pèlat" they said...
Its not pelat...i just realize that..my speech was getting not fluent..day by day.
Sometimes i even cant burst out the words i wanted to say..or it just some half of a word.
Its hard. Really hard.

Lately...
I feel so terrible to other people.
Keep bagging them.
Keep bugging them.
Keep burdening them.
Sarcastical jokes.
Stupid jokes.  
Been silent.           
Been mean..and tell them the ugly truth...
till ive lost some of my  good & best friends.
People...i just wanted to be alone.
I dont want anybody feel sorry and sad IF youre losing me some other day.

Dont know why. I really feel down LATELY

*****

Just back. Medical check up.
Third opinion actually.
1st and 2nd one...I still hope that both doctors were wrong and lied to me.
But not the third.

Spinocerebellar-degeneration.

Due to past 3 years accident...may be.
The time when im losing one of my best buddies.
The time that I started to felt like my head wanted to malatop. Migrain. Insomnia.
And i hate stress.
Been hot tempered.

Isnt that bad kan.
Redho.
Dan pasrah.
Qada' dan qdar Nya.

But.. Why me?
How im gonna tell my mom?
My family?
And how much that im not finished my responsibility as a son as a brother?

I scared people...scared.

Ya Allah...give me some more strength.
The time that i losing for nonsenses.
To live in this world under Your bless.
And to give this world...what i should.
To Bonda..families..and friends.
I still owe them. And of course...
Owe YOU..

Amin..Ya Rabb.

Please


Me.

The reality is i'm a bad person, not good enough, not strong enough, not the choosen one, too far becoming a perfect person...
but deeply in my heart, i want to be the better...the betterman...

Ya Allah...
Please send me someone that CAN SEE
my weaknesses as an advantage to grow up,
turn my bad into charm..
make me feel comfortable, strong and complete.That would be more than enough...

Amin...ya rabb.

Monday, October 29, 2012

Sunrise Wishes

Assalamualaikum, and good morning dear friends.
All the blesses and may you have a pleasant day ahead.
 
 

Thursday, October 18, 2012

Alarm Friend(s)

Sometimes we need an alarm friend.

Remembering us when we're too busy with hectic life, all the nonsense talk, craps...our less care..and all stuff, in a good way..butthurtless.
That's the way a good alarm friend(s) to be by oursides.
Thank you to all my alarm friend(s)!
G'nite..all the blesses.

Saturday, September 22, 2012

Lost

Oh No...!!! I've accidentally deleted all my photos in this blog...!!!!!

Tuesday, September 18, 2012

Optimis!

Kehidupan memang sangat ironi
dan boleh menggerak-gerak
suatu titik yang dulunya tetap,

tak bergerak dan membisu pekak kini,
menjadi garisan-garisanpanjang yang
membentuk segi, bujur, bulat, petak,
dan trapezium bersudut, tiada sudut.

Kadang-kadang ianya mengambil masa,
kadang-kadang masa yang dikejar.
Walaupun kehidupan sangat lucu

tapi pengisi kehidupan
sangat menakutkan dan penakut.
Dan juga ego.

Selalu prejudis
tak pernah berselisih dengan kemungkinan.
Semuanya
tetap tak teralih tak berganjak.

Optimis!
Ianya tak lah sesusah mana sebenarnya.. (-:

Monday, September 17, 2012

Syukran Jazillan

September 17th.
I'm officially a year plus.
Thanks...
For all the wishes, pray upon me..
My wish are the same for all of u; my precious family,friends..and all the people.

Me, new gadget. My dream gadget actually.
Alhamdulillah, it's really worth it.
Fully utilized. Not wasted anything.
What? S.G.Note jer.

;-)

Wednesday, September 5, 2012

WORDLESS WEDNESDAY #14

WARGHHHHH!!!!!
zombie attack!!!!
"...i need brainnnzzz" katanya.

haha...

*image courtesy of Google

Sunday, September 2, 2012

Gadis dan Restoran Mamak

Pagi yang hening. Terbangun awal, perut berkocak---lapar.
Bingkas bangun, ke kedai mamak.
Pesan roti telur bawang, teh ais.

Tunggu, sambil baca akhbar tabloid hujung minggu.

Terpandang sekumpulan gadis di meja bertentangan. Manis. Menutup aurat semuanya.
Mata tersorot kepada seorang. Manis. Bertudung biasa, tiada ala-Yuna, tudung bawal 2 ton je. Mekap nipis. Manis. Ada lesung pipi. Manis. Sedang menyedut minuman. Teh O Ais agaknya.

Tiba-tiba...

"Puiihhhhh...celaka betul..tergigit bijik limau pulak!!!" katanya sambil meludah ke bawah meja disusuli hilaian tawa dari teman-temannya. Dengan galak.

"Hahahaha..bongok la ko Zana (bukan nama sebenar)..bijik limau tu pun nak telan.. stim tengok mamak tu ke?" kata temannya.

"Bab*..mana ada..not my taste okeyys!"
 
--------------------
 
*pitam* ---tidak manis lagi.

"Anè..cancel makan sini..bungkus je roti telur sama teh ais."


*iritasi mata*
 
— at Restoran Mamak Kembar, Putrajaya Precint 9
 
via mobile

Friday, August 31, 2012

Salam Kemerdekaan Malaysia Ke-55

Assalamualaikum/Salam Sejahtera.

Untuk Rakyat Malaysia.
Hargailah Keamanan Dan Kemakmuran Yang Telah Kita Kecapi Kini.
Bersatulah Kita Semua Untuk Masa Hadapan Yang Lebih Indah.
Jangan Gadaikan Maruah Negara Dan Bangsa Demi Kepentingan Sendiri.

Salam Kemerdekaan Yg Ke-55...Pastikan Angka Ini Bertambah Setiap Tahun Dengan Penuh Nilai Keamanan Dan Kemerdekaan.
Marilah Bersama-Sama Memajukan Negara Dan Menjaga Kesejahteraan Negara Tercinta Ini.

Merdeka! Merdeka! Merdeka!






*feeling2 tgh buat perutusan kepada rakyat jelata* :-)

Wednesday, August 29, 2012

Suasana Hari Raya - Not Gangnam's Style.

..most craziest, happening, and sporting family.




(video courtesy of Anak Cucu Tok Haroon --- ACTH/Clan Fankrew/CelebrateTV on YOutube) 

Gangnam virus...just spreaded all over the globe.


nice & catchy song & dance.

~~~


Raya with my family,
fun enough, even though not with Gangnam style..hihihi..

But not so fun, because there are still grieving over the loss of my beloved abah.
Al-Fatihah.

Life must go on.

Syawal 1433H/2012M, still awesome.
With my dear family by my side.
Mommy, brothers, sisters, in-laws, and all my beloved nephews.

Alhamdulillah --- terima kasih Ya Allah.

3/6 of my nephews. Hazim, Farees & Syahmi.


...at MakNgah's home...Muar Johore.

my 3rd brother with his kids.

...at uncle's home ---Felda Kemelah, Segamat.
..lil'sis

tribute to Miss Panda's bronze medal --- Pandalela.
tribute to Datuk Lee Chong Wei's silver medal... hihihi!


..gojes bukan? hahahaha!

most beloved women in my entire life --- lil'sis, mommy, and my elder sister.

..at my 4th brother's home.

..me & my elder sister.

our heroes...5/6 of my nephews.



my beloved lil'sister - Fyda Abdullah

...4/8 of my siblings, with mommy.

I LOVE MY FAMILY.