Wednesday, January 14, 2015

Cerita Pasal Main Burung


Cerita pasal burung.
Macam-macam jenis burung.
Benda bukan burung pun orang panggil burung gak.
Burung siapa?

Burung awak ke saya? #ehhh!

Seekor burung jatuh semasa terbang kerana kesejukan salji.
Datang lembu berak atas burung.

Kerana panas, suam-suam sikit, najis tu buat burung tu bernyawa semula.

Burung suka.
Dan menyanyi riang. Macam burung awak lah, kalau suka dia nyanyi...kan?

Tiba-tiba, seekor kucing atau pussy cat dalam bahasa kasarnya,
datang terdengar nyanyian riang burung tersebut.
Dan pantas mengeluarkan burung dari najis lembu yang dah tak berapa nak panas suam tu,
lalu makan burung itu pula.
TAMAT.



Kesian burung.

~~~~~

Bukan semua orang yg buat celaka (najis) pada kita itu musuh.
Dan bukan semua yang mengeluarkan kita dari celaka dan masalah itu kawan.
Dan apabila ada masalah jangan terlalu segan, kelak jatuh mati seorang diri macam si burung.
Dan bila riang jangan terlalu menyebarkan (menyanyi macam si burung),
kerana yang datang belum tentu mahu membantu.
Banyak je manusia yang suka menangguk di air keruh.
Lebih memburukkan keadaan.
Seronok katanya mainkan burung!

MOTS? Jaga burung baik-baik.